Waarom ben je met OrganiseMe gestart?
Ik was in een vorig leven een drukbezet projectmanager. Altijd proactief, met een licht perfectionistisch kantje. Aan den lijve heb ik ondervonden dat structuur en planning echt rust brengen. Dat het werken met lijstjes en binnen een bepaalde structuur werken, een therapeutische waarde heeft, zonder belemmerend te zijn. Dat het ook de eerste stap is naar verandering, naar een betere work-life balance en meer quality time.
Omdat ik zelf zoveel voordelen ervaar van planning en structuur – zonder dat ik mezelf een ‘regelnicht’ wil noemen – wil ik graag anderen helpen en vooral de kans geven om hun potentiëel te benutten door te organiseren, structureren zowel op professioneel als privévlak.
Is structuur niet saai en moeilijk?
Ik hoor mensen vaak zeggen: “Dat is niets voor mij, zoveel structuur” of “Ik heb chaos nodig om creatief te zijn” of “Structuur is zo saai”. Integendeel! Structuur geeft je zoveel meer ruimte om creatief of spontaan te zijn en saai is het zeker niet!
Als je voorbereid bent, creër je meer tijd voor jezelf, je gezin, je job of kortom alles waar je graag mee bezig bent. En natuurlijk, chaos is onvermijdelijk en zelfs nodig af en toe maar het helpt wel als je het beter kan opvangen. Iedereen kan dit leren, als je maar de juiste tools aangereikt krijgt en aan de slag gaat op de manier die het beste bij jou past zodat jij kan focussen op wat echt belangrijk voor je is.
Van mijn passie voor processen en structuur heb ik dus mijn beroep gemaakt. Verzilverd met een erkende opleiding tot professional organizer en aspirant lid van de Belgische Beroepsvereniging voor Professional Organizers. Wees maar gerust, bij OrganiseMe ben je in goede handen.
Wat maakt jou een succesvol organizer?
Ik zeg altijd: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Klinkt misschien saai maar het is echt wel zo – en dat is het zeker niet. Ik ben ervan overtuigd dat minder spullen en een goede structuur wonderen doen voor je gemoedsrust. Een opgeruimd huis kan je ook interpreteren als een opgeruimd leven.
Is een professional organizer dan altijd extreem goed georganiseerd?
Over het algemeen ben ik erg georganiseerd en goed in het jongleren van verschillende taken. Maar net als iedereen, ben ik ook maar een mens en moet ik mezelf soms ook motiveren maar dat lukt vlot omdat ik weet dat het me meer ademruimte geeft. Ik krijg een enorme buzz van het uitzoeken en het vinden van oplossingen voor de rommel en problemen. Deze job past perfect bij mijn persoonlijkheid en vaardigheden.
Ik benader stressvolle situaties met luchtigheid, ik ben methodisch en ik heb de contacten en de knowhow om dingen opgelost te krijgen.
Welke organizing-tip wil je graag meegeven?
Leg de lat niet te hoog voor jezelf, kijk minder naar wat moet maar meer naar wat mag.
Kijk naar structuur en organisatie als iets wat je verdient en wat je helpt en je meer ruimte geeft om leuke dingen te doen, tijd door te brengen met je familie en vrienden of jezelf. Breek alles in kleine stukjes en geef vooral niet op!
Wat doet OrganiseMe?
OrganiseMe is een professional organizer voor particulieren en bedrijven. Door te structureren en te organiseren krijg je meer grip op wanorde, stress en deadlines, alsook een betere work-life balance. OrganiseMe empowert je om het heft in eigen handen te nemen, voor resultaat op lange termijn. Contacteer ons en ervaar het zelf!